Grova drag, klassresan

Nu har jag tänkt att skriva lite om vad som hände på Gotland, men jag kommer att utelämna vissa delar av berättelsen med tanke på omständigheterna och människorna som var med.

Vi kom till Gotland runt 15.00 och vi hämtade våra cyklar och cyklade till Gustavsvik där vi bodde. Vi (ok, inte jag då) satte igång att spela sanning och konka (elaka versionen) och då fick man reda på en del saker. Vissa bra, medans vissa lite mindre bra. De gjorde rätt roliga saker och skämde ut sig själva, men det var roligt. De spelade varje kväll och till slut hade det kommit fram en hel del hemmligheter :D


Andra dagen var vi i Boda Borg och det var sjukt kul!! Mitt lag vann (så klart! ;), men tack vare lite hjälp av andra lag) I mitt lag ingick jag, Lina, Ela och Angelica. Angelica ville inte vara med sen och typ 30 min innan vi skulle sticka ville inte Ela vara med så då var det bara jag och Lina kvar så då fick vi lite hjälp. Vi hjälpte även andra lag men eftersom att vi är bäst, haha, så van vi ju! xD

Efter det så cyklade vi de nästan 2 milen "hem" och det var lagom jobbigt eftersom att det typ var raksträcka hela vägen och Lina slutade att trampa lite då och då (vi cyklade på en tandemcykel) så det var ju jobbigt!!

På kvällen skulle vi käka i Visby så vi cyklade dit och typ alla tjejer hade fixat till sig (inklusive jag) och vi åt på en restaurang som ligger mitt i Visby.
Jag åt en pasta som heter Don Simone som innehöll: pasta, kyckling, grädde, grönpesto, pinjenötter och soltorkade tomater (det sista hoppade jag över att äta) och att dricka blev det fanta, som vanligt :D. Till efterrätt blev det vaniljglass och färska jordgubbar. Yummie!!

På vägen hem stannade några och tog kort med ryggen mot solnedgången, så vackert!!
Till Gustavsby så bytte Anthony och Lina cykel så Ante och jag cyklade istället. Det märktes att han inte var så van, han försökte att styra med sitt styre, men han styrde bara mitt säte så jag satt helt snett!!

På kvällen blev det sanning och konka igen och även då blev det lite roliga saker och lite mindre roliga saker som hände...

Sista dagen städade och fixade vi och efter det körde vi Gutakampen som var typ en tävling och mitt lag kom på 2:a plats, av 4!

Sen åkte vi till Visby och lämnade cyklarna och efter det så gick vi runt i Visby och jag tänkte shoppa lite. Men tror ni att jag hittade ågonting! Nej, så klart! :(
Jag köpte bara läpp glans med vattenmelonsmak och te till min mamma.
Det vara ganska så många som köpte Gotland och Visby byxor. Men inte ja, gillar inte mjukisar i huvudtaget!

Runt 16:45 åkte båten iväg mot Nynäshamn och vi gjorde inte så mycket.
På båten la sig Lina ner på golvet och låssades ha däckat och människor hoppade över henne och kollade jätte snett haha xD
Efter det satte en tjejkompis sin handväska under byxorna (hon hade mjukisbyxor) så att det såg ut som att hon hade ett jätte stånd xD
Då la hon sig mitt på golvet med min jacka över och människor som gick över henne kollade väääligt konstigt xDxD Jag, Lina och Nelly höll på att garva ihjäl oss! Min mage värkte och det kändes som om att min kinder hade fastnat för att jag garvade så!
Sen la sig lina bredvid min tjejkompis och typ låssades hångla med henne under jackan och då kom två killar i klassen dit och först så såg dom inte "ståndet" men när de gjorde det så kollade de oxå lite konstigt hahahahahahaha!!
Det var fan höjdpunkten på hela resan! (Typ ^^)

Sen så hände det inte så mycket mer och det var i stora dra världens bästa klassresa!!!

emmavicctoriaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0